מסירים את חרפת פירון • משרד החינוך יעביר 11 מיליון שקלים לסמינרים

    איתי גדסי 1 Comment on מסירים את חרפת פירון • משרד החינוך יעביר 11 מיליון שקלים לסמינרים
    20:48
    21.05.24
    קובי פינקלר No Comments on הרמטכ"ל: "מוכנים להסתכן גם למען גופות חטופים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי הכנסת החרדים ב'יהדות התורה' לא מפסיקים לרוות נחת מעצמם ולמלא את ליבם בסיפוק בעקבות המשך תיקון גזירות הממשלה הקודמת – ממשלת הברית בנט – לפיד.

    בעקבות ההסכם הקואליציוני בין 'יהדות התורה' לליכוד, התכנסה וועדה מיוחדת במשרד החינוך אשר החליטה על אופן התקצוב לסמינרים ומכוני ההוראה, ובימים הקרובים יועבר סכום נוסף של 11 מיליון שקלים, מתוך ה – 33 מיליון שקלים שסוכמו בהסכם הקואליציוני. יתרת הסכום תועבר למוסדות במהלך שנת תשע"ו, כאשר במהלך השנה יועברו בכל פעם 11 מיליון שקלים בנוסף לתקצוב החודשי הקיים.

    כזכור, הממשלה החולפת קיצצה באופן דרסטי את תקציבי המוסדות החרדים וביניהם תקציבי הסמינרים ומכונים ללימודי הוראה לגברים,  מה שגרם למוסדות אלו להיקלע לבעיות תקציביות קשות.

    שר החינוך לשעבר שי פירון, הורה בזמנו לקצץ בלימודי ההוראה וללמד הכשרה חילופית בסמינרים שכוללת לימודים לתעודה שאיננה הוראה, כאשר בסוף השנה המשרד התכחש ללומדים במסלולים אלה ותיקצב אותם בחסר, כך שתקציב משרד החינוך עמד על פחות  מ- 50% מסך הלומדים במוסד, לעומת המוסדות האקדמיים במגזר הכללי המתוקצבים ב – 90% מסך הלומדים.

    בעקבות כך, סוכם בהסכם הקואליציוני בין יהדות התורה לליכוד, להחזיר את התקצוב לסמינרים ומכוני הלימוד להוראה לגברים, כפי שהיה בשנת תשע"ב, ולהגדיל את מספר הלומדים  המתוקצבים, כך שסכום התמיכה הכולל יעמוד על 33 מיליון שקלים לשנה. תוספת של תקציב לכ – 20% מסך הלומדים בסמינרים ובמכוני הוראה ויעמוד על 70% מסך הלומדים למוסד.

    סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר הבוקר בתגובה כי "השאיפה לעשות את המקסימום בכדי לסייע לסמינרים המקימים דורות בדרך ישראל סבא, ומכוני ההוראה העומדים בהכוונתם של גדולי ישראל".

    כאמור, התשלום הראשון בסך 11 מליון שקל יועבר כבר בימים הקרובים לחשבונות הבנקים של הסמינרים ומכוני ההוראה, והיתרה תועבר במהלך השנה עד לסך הכולל של  33 מליון שקל.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זו בשורה טובה, וישר כח לחברי הכנסת!
      אך חשוב שלא נשלה את עצמנו, התיקון המדובר קצת מיטיב ומחזיר מעט את הגלגל אחורה, אך לא בהרבה, במהלך השנים, האחוזים שמתחייבים להיות משולמים
      למוסדות החרדיים הופחת באופן שמעמיד אותם על סף קריסה
      לפי המתחייב על פי חוק הרי שמגיע: 100% לחינוך העצמאי ו100% למעיין החינוך
      75% למוכש"ר(על פי תקנות חינוך ממלכתי (מוסדות מוכרים), התשי"ג–1953) ו – 55% לפטור
      לפי דו"ח משרד רו"ח שיקוביצקי המוכר על ידי וועדות הכנסת שדנו בעניין
      הרי שבפועל לאחר שחיקה של שנים משולם בפועל: 60% לחינוך העצמאי
      ולמעיין החינוך,
      30% למוכש"ר! ו – 25% לפטור!
      וגם לגני הילדים משולם 60% בלבד
      לפי ההסכם הקואלציוני שנחתם עם יהדות התורה (וגם לפי ההסכם שנחתם עם ש"ס) נכתב בסעיף 67 בהסכם: "שר החינוך יקים צוות שיבחן את דרכי החישוב של 55% ו/או 75% לצורך הגדרת התקצוב במוסדות הפטור והמוכר שאינו רשמי. בנוסף, הצוות יבחן את יישום כללי הדיווח הקיימים"
      זה בכדי להחזיר ולתקן את המצב לאחר גזילת מאות! מליונים שנגזלו במהלך השנים מהמוסדות חינוך החרדים במהלך השנים האחרונות
      כמו כן עד עכשיו 120 יום מאז פתיחת שנת הלימודים ועדיין עשרות מוסדות תקועים ללא רשיונות וללא תשלום משכורות לעובדי ההוראה בגלל משרד החינוך
      אנו בפניה נרגשת לחברי הכנסת החרדיים, ובפרט לסגן השר הרב מאיר פרוש שעכשיו מוכיח במעשים שאם רוצים אפשר לנצל את מעמדו ותפקידו ובס"ד לתקן
      שלא ירפו מהעניין עד לתיקונו למען הצלת מוסדות החינוך החרדי ועובדיהם ולחיזוק והבטחת קיום מקומות הלימוד לתינוקות של בית רבן עליהם העולם עומד